fredag 23. oktober 2009

Ekstremt rik eller ekstremt fattig

Sor Afrika er kjent for sine forskjellige kulturer og mennesker. Her lever mange kvite, svarte og coloured saman. Eg skulle til aa skrive "harmonisk side ved side", men fann ut at da egentlig ikkje passa.

Middag i Stellenbosch

Overalt er det byer, som f.eks min nermaste by: Stellenbosch. Her lever det nesten berre kvite mennesker. Byen er 5min unna og det er ein skikkelig studentby med bra uteliv i vekene. Byene er rett og slett som vanlege vestlege byar, med resturanter, universitet, kjopesenter og hotel. Dei faa gangene me ser nokre svarte, er det som kjokkenhjelp eller som tiggere paa gata.

Kayamandi

Utanfor desse byane ligg "township"a, som f.eks Kayamandi der me bur. Her bur folk i skur og mange har verken strom eller innlagt vatn. Dersom dei har strom er det fordi dei "stjel" det fraa hovudlinjene. I townshipene bur det berre svarte. Det er soppel over alt. Lukta av urin og anna slaar mot deg naar du stikker nasa ut. Alle er skitne. Vegane er i daarleg stand. Ein kan ikkje gaa aleine i gatene eller vera ute om kvelden. Ein er rett og slett ikkje trygg.

Men folk klarar seg med det lille ein har. Folk hjelper kvarande og kjenner kvarandre. Det er ikkje den utrulige fattigdommen som er ubeskriveleg aa forklare. Det er dei store forskjellene.

Det som sjokkerer meg og forklarer Sor Afrika best er at du kan kome til ei totalt anna verd paa mindre enn 5 min med minibusstaxi. 30 min dersom du gaar. Det er som aa kjore fraa Ghana til Bergen paa 5 min. Fraa elendighet til velstand paa 5 min. Fraa ein kamp om livet til nyting av livet. Det er ubeskrivelig!

Naar ein snakkar med studentane i byen Stellenbosch og fortel dei at du bur i Kayamandi (township) blir dei sjokkerte og sporr om me er klar over at det er farleg der og at me ikkje burde bu der.

Me veit det er farleg i Kayamandi. Men det er ikkje oss det er synn paa. Kvifor bryr ingen seg om dei som allereie bur der?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar